Sari la conținut
Optimizare SEO, o călătorie fără destinație finală pentru un website
Optimizare SEO, o călătorie fără destinație finală pentru un website

Optimizare SEO, o călătorie fără destinație finală pentru un website

Când vine vorba de planificarea unei călătorii, există câteva lucruri de luat în considerare în prealabil. Durata călătoriei și costul acesteia. În mod similar, oricine a decis să pornească într-o călătorie de optimizare SEO, ademenit de promisiunea creșterii uriașe a traficului.

Vrea să știe cât timp durează SEO pentru a începe să funcționeze și cât vor trebui să investească pentru a obține rezultatele dorite. În articolul de astăzi încercăm să conturăm un răspuns valabil și pentru companiile de producție video.

Noțiuni introductive de optimizare SEO

În primul rând, nu vă așteptați să primiți o rezultate instantanee. SEO seamănă mai mult cu un maraton decât cu un sprint. Nu există nici un răspuns clar cât timp durează în mod normal acest maraton. Majoritatea specialiștilor sunt de acord că, în mod normal, un website ar trebui să înceapă să vadă primele rezultate în aproximativ patru sau șase luni.

Dar, dacă lăsăm “în mod normal” din ecuație, răspunsul poate varia enorm.

Există prea multe lucruri care afectează creșterea SEO a unui website. De la nivelul concurenței în nișa de afaceri până la volatilitatea SEO în sine. În acest articol, vom prezenta principalii factori care pot accelera sau încetini procesul dvs. de a vă atinge obiectivele SEO.

Sperăm că diferitele scenarii discutate aici vă vor permite să înțelegeți unde se află website-ul dvs. Inclusiv, cât de rapid puteți simți toate avantajele realizării SEO.

Nișa de afaceri

Concurența în nișa de afaceri este unul dintre cei mai cruciali factori care influențează viteza creșterii SEO. Primul lucru care contează aici este cât de saturată este piața. Jucarea împotriva a zeci de concurenți este un lucru, dar încercarea de a face mai bine decât sute de website-uri este o întreagă poveste.

Acum, pot apărea o mulțime de nou-veniți printre website-urile dvs. rivale. În acest caz, aveți o șansă mai bună de ai depăși. Dacă nișa este, dimpotrivă, dominată de website-uri consacrate, care dețin ani de zile în primele 3 poziții pentru anumite cuvinte cheie importante, atunci va fi mult mai greu să le eliminați.

Noutatea în nișa de afaceri și SEO

Atât jucătorii vechi, cât și cei relativ noi din nișa ta, pot face sau nu SEO. În cazul în care website-urile cu care concurați nu sunt prietenoase cu SEO și au lipsă de backlink-uri – clasându-se astfel ridicat doar pentru că Google nu a avut alternative mai bune – ar trebui să puteți prelua relativ ușor clasamentul.

Cu toate acestea, pe piețele suprasaturate cu jucători SEO experimentați, veți confrunta momente grele. Nu înseamnă că nu puteți reuși, ci doar că veți avea nevoie de mult mai mult timp și efort pentru a vă învinge cei mai puternici rivali.

Importanța tipului de produs/serviciu oferit

De asemenea, contează tipul de bunuri sau servicii pe care le oferiți. Astfel de nișe de afaceri precum sănătatea sau finanțele sunt supuse unui control mai mare. Conținutul pe care îl oferă pot afecta sănătatea, fericirea și bunăstarea financiară a oamenilor.

Pentru a împiedica astfel de website-uri să dăuneze utilizatorilor, Google a impus cerințe EAT cu adevărat ridicate. Acest aspect face ca succesul website-urilor noi, care nu au autoritate să fie foarte dificil.

În sfârșit, există anumite bunuri și servicii pe care Google le consideră deosebit de periculoase. Armele, produsele din tutun, drogurile de agrement și substanțele psihoactive sunt toate pe lista care le interzice publicitatea pe Google Ads. Deoarece canalul de trafic plătit nu este disponibil pentru astfel de produse, concurența de căutare organică este deosebit de dură.

SEO – local sau global

Acest factor este strâns legat de cel precedent. Dacă vizați o piață locală, națională sau mondială, va trebui să fiți gata să luptați cu un număr diferit de rivali.

O stomatologie care vizează un anumit cartier nu va avea atât de mulți concurenți care operează în aceeași zonă, cu și mai puțini dintre ei având un website.

Prin urmare, acesta ar trebui să poată reuși mult mai repede decât un website de comerț electronic care oferă livrări în întreaga țară. Ultimul, are o mulțime de website-uri concurente care vând aceleași mărfuri și încearcă să se clasifice pentru aceleași cuvinte cheie.

Companiile care vizează piața mondială, cum ar fi companiile de software, vor avea cel mai înalt nivel de concurență. Vor avea mii de website-uri de pe tot globul ca rivali, inclusiv întreprinderi internaționale cu bugete uriașe de marketing.

Limba vorbită de nișa afacerii

Pe piețele locale sau naționale, numărul rivalilor dvs. va varia, de asemenea, în funcție de limba pe care o vorbește piața dvs. țintă. Concurența SERP în alte limbi decât engleza este de obicei mai puțin grea.

Este mai greu să te poziționezi pentru o interogare pe Google ce obține câteva sute de milioane de rezultate.

Cuvântul cheie echivalent într-o limbă străină vă poate oferi doar câteva milioane de rezultate. Este de la sine înțeles că pentru limbile cu mai puțini vorbitori nativi, precum olandeză sau daneză, concurența este chiar mai puțin dură.

Cuvintele cheie pe care doriți să le clasificați

Nu toate cuvintele cheie sunt făcute egale. Unele dintre ele sunt mai generice și obțin căutări lunare și chiar sute de mii. Altele sunt mai specifice și sunt interogate de aproximativ câteva zeci de ori pe lună. În funcție de tipul de cuvinte cheie pe care vă decideți să îl vizați, puteți începe să obțineți un nivel înalt destul de rapid. Sau reversul monedei, puteți să așteptați un an sau mai mult pentru a vedea primele rezultate.

Așadar, pentru rezultate rapide, mergeți la cuvinte cheie cu concurență scăzută, cum ar fi „antrenamente de gimnastică pentru începători să slăbească” sau „lăcașuri de lux cu scotlandă cu călduțe calde”. Există o mulțime de astfel de întrebări pentru a alege din orice nișă de afaceri.

Instrumentul de sugestie de cuvinte cheie de la SE Ranking, de exemplu, a venit cu peste 100 de mii de idei de cuvinte cheie cu coadă lungă pentru interogarea de căutare „lodge”.

Aceste cuvinte cheie sunt foarte specifice – este clar ceea ce oamenii se așteaptă să găsească atunci când accesează interogarea. Din acest motiv, multe strategii SEO de astăzi se bazează pe mersul pe coadă lungă și producerea de conținut foarte specific, care va îndeplini perfect intenția utilizatorului.

Dezavantajul acestei abordări constă în faptul că faptul că cuvintele cheie cu volum redus, cu coadă lungă nu vă vor aduce mult trafic. Solicitarea „Loji de lux cu căzi cu scotland”, primește doar 10 căutări pe lună.

Cuvintele cheie mai generice, pe de altă parte, se laudă de obicei cu volume de căutare mai mari. De exemplu, oamenii caută „loja montană” de 1900 de ori pe lună. În același timp, cuvintele cheie ale capului sunt foarte competitive, așa că, deși vă pot aduce tone de trafic, nu vă așteptați să se întâmple rapid.

Un alt dezavantaj al termenilor de cap este că sunt prea largi și nu este întotdeauna clar ce tip de intenție a utilizatorilor stă în spatele lor. Cu ajutorul cuvântului cheie „lodge de munte”, nu este clar ce locație are în vedere persoana respectivă, ce tip de cazare exactă este dorită, etc.

Acesta este motivul pentru care nu transformă atât de bine – cuvintele cheie cu coadă lungă, cu o rată de conversie de 10,6% pentru termenii capului, comparativ cu 26,07% pentru cuvintele cheie cu coadă lungă, potrivit unui studiu realizat de Conductor.

Oricare dintre cele două strategii poate funcționa pentru dvs. – trebuie doar să vă dați seama că vânătoarea de pește mare va dura mult mai mult, mai ales dacă vă aflați într-o nișă și piață competitivă. Potrivit unui studiu realizat de Ahrefs, doar 0,3% dintre site-urile web reușesc să se situeze printre primele 10 rezultate din primul an pentru cuvintele cheie, cu volumul lunar de căutare de peste 50 de mii.

Alegerea unei strategii SEO

Analiza pieței și alegerea cuvintelor cheie potrivite este doar o parte din strategia dvs. globală de SEO. De asemenea, va trebui să vă decideți despre modul în care veți construi link-uri web către site-urile dvs. web, veți avea cea mai bună structură posibilă a site-ului și, în general, puteți decide cu privire la lucrurile care trebuie făcute mai întâi pentru a vă atinge mai rapid obiectivele.

Nu este un secret faptul că, pe lângă tehnicile SEO de pălărie albă, există și tactici de pălărie neagră și gri care sunt menite să externalizeze algoritmii Google și să ajute site-ul să obțină rezultate semnificative de clasificare mult mai rapid.

Astfel de tehnici pot avea de fapt un succes și vă vor aduce rezultatele dorite mai devreme decât se aștepta. Cu toate acestea, pe termen lung, o astfel de abordare în ceea ce privește realizarea de SEO poate face greșeală și, în cele din urmă, poate trage în jos clasamentele site-ului.

Evaluatorii Google vânează constant site-uri web care încalcă orientările Google și le impun penalități. Pe măsură ce Google se apropie de prima abordare a clienților, pedepsirea violatorilor îi permite să-și servească mai bine utilizatorii finali și să țină toate site-urile web care pot împiedica experiența utilizatorului departe de partea de sus a SERP. Este încă posibil să vă recuperați din penalități, dar scoaterea din jocul SEO va avea un efect devastator asupra performanței site-ului dvs. web.

Experiența specialistului dvs. SEO

Cu excepția cazului în care sunteți dispus să faceți site-ul dvs. SEO singur, va fi specialistul dvs. SEO care va decide pe ce strategii să vă bazați și pe ce modificări să le implementați pe site-ul dvs. pentru a-l face mai clasabil. Și cu cât specialistul SEO face mai rapid toate schimbările cruciale, cu atât mai devreme veți vedea unele rezultate tangibile.

Așadar, alege pe cineva care să poată să stabilească prioritățile și să îți ofere un plan SEO acționabil.

Deoarece SEO implică o mulțime de lucruri, de la îmbunătățiri tehnice și crearea de conținut până la setarea de legături interne corecte și crearea de link-uri către un site web, expertul dvs. ar trebui să fie informat în toate aceste domenii.

Orice greșeală pe care o vor face va încetini creșterea site-ului dvs. și vă poate afecta negativ clasamentul. Înțelegerea lucrurilor va dura timp și va trece și mai mult timp înainte ca motoarele de căutare să observe că au fost făcute unele corecții. În plus, unele greșeli pur și simplu nu pot fi corectate – odată ce pagina este ștersă, nu există nici o modalitate de a o reveni.

De asemenea, aveți grijă de specialiștii SEO care folosesc tactici depășite. SEO nu este ca matematica sau fizica – algoritmii care definesc regulile jocului se schimbă tot timpul. Deci, ceva care a funcționat bine în urmă cu un deceniu, cum ar fi umplutura de cuvinte cheie, va afecta doar site-ul dvs. web astăzi.

Dacă aveți o persoană care s-a blocat în 2010 la bordul proceselor dvs., înseamnă că veți pierde timp prețios fără să progresați și puteți pierde și mai mult timp în viitor, corectând tot felul de erori.

Așadar, linia de jos este: Asigurați-vă că angajați pe cineva cunoscător, care rămâne în vârful fiecărui trend SEO. Apoi, indiferent de piața în care vă aflați, expertul SEO va putea analiza concurența și construi o strategie SEO viabilă pentru afacerea dvs.

Pe jumătate coapte, verzi sau putrede
Ultimul lucru care poate afecta intervalul de timp necesar pentru a vă atinge rezultatele SEO este cantitatea de muncă depusă deja. Sănătatea tehnică, structura și interfața utilizatorului site-ului dvs. web, conținutul publicat și backlinks-urile achiziționate, legăturile interne și semnalele de socializare – toate aceste lucruri împreună cu mulți alți factori definesc cât de favorabil este SEO site-ul dvs. în prezent.

La jumătatea drumului spre succes

Să începem cu cel mai pozitiv scenariu posibil. Acest lucru este atunci când trebuie să promovați un site web care este deja la jumătatea succesului SEO. Să presupunem că un site web a fost în jur de ceva timp, un anumit conținut de calitate a fost deja publicat și unele lucrări de PR au fost făcute. Cu acest gen de site-uri, un specialist SEO va avea o bază solidă pentru a se baza.

Deci, procesul SEO va începe probabil cu ștergerea conținutului existent. Cu condiția să fi fost creat cu anumite probleme ale clienților și nu doar de dragul publicării de conținut, acesta poate fi optimizat pentru o performanță SEO mai bună și pentru rezultate rapide.

Va urma oarecare finetuning tehnic, apoi link-ul intern va fi implementat pentru a consolida cele mai importante pagini de site-uri. Desigur, va fi produs mai mult conținut după efectuarea cercetării prin cuvinte cheie și vor fi obținute și mai multe backlink-uri.

Așadar, în timp ce specialiștii în SEO vor avea încă multă muncă de făcut, vă puteți aștepta să obțineți primele rezultate destul de curând dacă site-ul dvs. web este deja „în formă bună”.

Doar puțin peste zero
Acum, să luăm un exemplu de site web complet nou. Vestea bună este că ar trebui să existe mai puține erori tehnice de remediat și este posibil ca designul să fie modern și ușor de utilizat. Cu toate acestea, în orice caz, un nou site web va fi undeva mai aproape de zero pe scara de optimizare.

Pentru a începe clasamentul la nivel înalt, va trebui să produceți mai întâi mult conținut de calitate și să obțineți câteva mențiuni cu backlink-uri, ceea ce necesită mult timp. În plus, noile site-uri web nu au autoritate și încredere, care necesită, de asemenea, timp pentru a fi achiziționate.

Așadar, deși specialiștii SEO nu vor trebui să petreacă timp pentru revizuire, vor trebui să înceapă de la zero, ceea ce înseamnă că drumul către succes poate fi destul de lung.

În afara „suspendării” și din nou pe traseu

Ultimul scenariu este cel mai puțin optimist – atunci când aveți un site web cu istoric SEO negativ. Poate fi cazul tău dacă specialiștii tăi anterior SEO au recurs la tehnici SEO umbroase pe care Google nu le-a apreciat. Sau poate că ați cumpărat un domeniu și nu știați că acesta a avut unele acțiuni manuale impuse în trecut. Oricum, pentru a readuce site-ul dvs. pe cale, un specialist SEO va trebui să facă o curățare masivă.

În primul rând, vor trebui să dezactiveze link-urile rele către site-ul dvs. web. Apoi, probabil că vor fi unele erori tehnice de rezolvat și un anumit conținut necompletat de care să scapi. După terminarea curățării, va veni timpul să completați site-ul dvs. web cu conținut de calitate și să creați backlinks din surse de încredere.

Problema aici este că cineva care a pierdut încrederea Google va trebui să muncească de două ori mai mult pentru a-l recăpăta și a începe să se ridice.

Așadar, deși se va depune multă muncă pentru a scoate site-ul dvs. din dizgrația Google, este posibil să treacă mult timp înainte de a putea vedea îmbunătățiri semnificative.

Resurse disponibile la îndemână

Indiferent de scenariu, vă regăsiți, conducerea site-ului dvs. către partea de sus va necesita multă muncă. Și nu este doar activitatea specialistului SEO la care mă refer.

Va trebui să remediați toate erorile tehnice, ceea ce înseamnă că nu puteți face fără un dezvoltator de site-uri web. Și în timp ce unele probleme pot fi corectate relativ rapid, alte erori sunt destul de complicate și necesită resurse.

Așadar, pentru a pune în cuie rapid partea tehnică a site-ului dvs. web, dezvoltatorul trebuie să aibă timp liber. În mod alternativ, puteți angaja un freelancer pentru a face treaba pentru dvs., dar manipularea lucrurilor cu cineva care lucrează de la distanță durează de obicei și mai mult timp.

Apoi, pentru a face strategia SEO să funcționeze, va trebui să creezi mult conținut de calitate care să ia din nou timp, așa cum fac toate lucrurile bune. Dacă nu aveți niciun redactor intern pentru a face treaba, va trebui să găsiți încă o dată un specialist cu experiență independentă. Din nou, acest lucru necesită timp și vă va costa și un bănuț destul de bun.

Prin urmare, atunci când intenționați să vă porniți în călătoria dvs. SEO, asigurați-vă că evaluați în mod adecvat resursele disponibile ale echipei dvs. Dacă unele sarcini de bază nu vor fi finalizate cât de repede doriți, va încetini creșterea SEO.

Apoi, după ce luați în considerare toți factorii discutați în această postare și obțineți o estimare aproximativă a timpului în care poate dura SEO pentru afacerea dvs., planificați-vă cu atenție bugetul. În caz contrar, riscați să rămâneți din fonduri până la jumătatea destinației.

SEO necesită un timp pentru a începe să funcționeze, așa că va trebui să cheltuiți o mulțime de fonduri, timp și efort înainte de a obține un randament al investiției. Dar beneficiile pe care le veți obține în cele din urmă merită toată munca depusă pentru ca site-ul dvs. web să fie vizibil în căutare.

Înapoi sus
Căutare