Ce e de facut atunci cand numele de domeniu pe care il doresti nu este disponibil? - Optimizare SEO

by Optimizare SEO
o lună ago
83 Views

Ce e de făcut atunci când numele de domeniu pe care îl doreşti nu este disponibil?

Un dicton popular spune: „primul venit, primul servit”. Simplitatea procedeelor de înregistrare a numelor de domeniu a condus la o penurie în ceea ce priveşte adresele de URL scurte şi care ne reţin imediat atenţia.

Acest lucru îl trăiesc majoritatea administratorilor, şi asta în ciuda introducerii unor noi extensii.

Una din explicaţii este creşterea cu mare viteză a datelor de pe Web din ultimii ani.

Pe de o parte, din ce în ce mai multe firme mizează pe Web şi se lansează în aventura digitală şi pe de altă parte, numele de domenii atractive sunt extrem de repede luate sau ocupate.

Şi totuşi, există o mulţime de nume de domenii disponibile pe Web care au sesizat oportunitatea de a cumpăra nume de domenii şi de a le vinde mai apoi la un preţ mult mai mare, bineînţeles.

Numele de domeniu pe care ţi-l doreşti este deci indisponibil?

Dacă răspunsul este Da, ai posibilitatea de a negocia cu proprietarul său şi să îi faci o propunere.

Iată şase etape care să te ajute să dobândeşti numele de domeniu pe care ţi-l doreşti.

Găseşte proprietarul

Atunci când vrei să re-cumperi un nume de domeniu trebuie să cauţi mai întâi proprietarul sau actual.

Ai în acest caz, două posibilităţi. Este posibil să contactezi administratorul site-ului de Internet. Asta dacă adresa pe care o cauţi te trimite la un site.

În al doilea rând dacă numele de domeniu este deţinut de cineva care se ocupă cu asta şi are mai multe domenii, este destul de uşor să îl re-cumperi, făcându-i o ofertă.

Calculează un buget

Reluarea unui nume de domeniu implica în general, o anumită investiţie financiară.

Înainte de a contacta deci proprietarul sau, ar fi bine să îţi constitui un buget şi să determini valoarea domeniului pe care ţi-l doreşti.

Plecăm de la principiul că magazinele on-line care au un trafic important sunt mai scumpe de obicei decât site-urile de Internet ce au drept singura sursă de venit publicitatea, de exemplu.

Estimează deci potenţialul său pe piaţă şi verifică poziţionarea sa în motoarele de căutare.

Mărturiseşte dorinţa ta de a recumpara

Mai întâi va trebui să vezi ce impresie vei face interlocutorului tău, contactându-l. Dacă nu ţi se răspunde la mail, încearcă prin telefon. S-ar putea ca interlocutorul tău să fie în acest fel mai receptiv.

Spune-i interesul tău cu privire la domeniu şi demaraţi negocierile.

Demarează negocierile. Să negociezi un preţ nu este deloc un lucru uşor. Fixează prima ofertă puţin sub limita ta şi nu pierde din vedere valoarea numelui de domeniu.

Ai grijă însă că oferă ta să nu fie nici prea mică, pentru că interlocutorul să nu se simtă prea lezat.

După aceea, va trebui să stabileşti totul în scris. Vei găsi pe internet numeroase modele de contract. Poate va fi nevoie şi de un avocat pentru o terţă persoană la negociere.

Transferarea numelui de domeniu

Apoi va trebui să se consemneze schimbarea şi că proprietarul actual să renunţe la drepturile sale pentru a te lăsa pe tine în locul său.